Grondels: voorstelling van de laatste fase van het CityGate I-programma

Donderdag 10 januari 2019 – 11.00 uur

We nodigen u graag uit voor de persconferentie over het project Grondels. Dat project ligt in Anderlecht en omvat een medisch centrum van de Dokters van de Wereld.

Het project Grondels maakt deel uit van het grotere CityGate-project van citydev.brussels, dat 90.000 m² van de Biestebroekwijk ingrijpend zal veranderen. Grondels is het derde huizenblok van CityGate I. De werken voor de eerste twee fasen, Kuborn en Goederen, zijn al begonnen.

Naast 35 geconventioneerde woningen komt er ook een geïntegreerd sociaal en gezondheidscentrum van ongeveer 1.500 m². Het geïntegreerd sociaal en gezondheidscentrum zal zowel een medisch centrum als een ONE-kantoor omvatten. Dit programma is ook een knap staaltje samenwerking tussen citydev.brussels en Dokters van de Wereld, dat EFRO-subsidies ontving om de bouw van het medische gedeelte van het project te financieren. De oprichting van het geïntegreerd sociaal en gezondheidscentrum moet onder meer de gezondheidszorg in de Brusselse probleemwijken verbeteren.

Na de persconferentie volgt een bezoek aan Studio CityGate, waar tijdelijke gebruikers samen 20.000 m² innemen. Het event vindt plaats in aanwezigheid van:

Eric Tomas, burgemeester van Anderlecht

Benjamin Cadranel, algemeen bestuurder citydev.brussels,