Herinnering - Inhuldiging van het eerste openbare fablab in het Brussels gewest Woensdag 28 maart 2018 / 10.00 uur

Wij nodigen u met genoegen uit voor de persconferentie ter gelegenheid van de inhuldiging van cityfab 1, het eerste fablab van citydev.brussels.

Een fablab is bovenal een plek waar kennis wordt uitgewisseld en waar er wordt samengewerkt om iets te maken. Met cityfab 1 en het toekomstige netwerk van openbare fablabs dat we in het Brussels gewest ontwikkelen, willen we machines en uitrusting die tot dusver enkel voor vaklui waren weggelegd, voor iedereen toegankelijk maken.

Dit eerste fablab, dat in partnerschap met de Stad Brussel is opgericht, mikt op duurzame en kringloopeconomieprojecten. Het richt zich op de metiers van de bedrijven van de Greenbizz-incubator (Greenbizz is het economische deel van het Tivoli GreenCity-project van citydev.brussels) en op de economische activiteiten in de omgeving maar ook op de huidige en toekomstige bevolking van deze wijk in opbouw.

3D-printers, lasercutters, vinylsnijders, digitale freesmachines, elektronisch gereedschap, een digitale borduurmachine en handgereedschap voor houtbewerking. Op 900 m² stelt cityfab 1 ze allemaal beschikbaar aan ondernemers, designers, kunstenaars en doe-het-zelvers.

Na de persconferentie volgt een bezoek aan het fablab en kunt u de machines in actie zien. Het event vindt plaats in aanwezigheid van:

Fadila Laanan, Brussels staatssecretaris voor Wetenschappelijk Onderzoek,

Philippe Close, burgemeester van de Stad Brussel,

Benjamin Cadranel, administrateur-generaal van citydev.brussels,

Maïté Dupont, manager van cityfab 1.

Wanneer?

Woensdag 28 maart 2018 / 10.00 uur

Waar?

Dieudonné Lefèvrestraat 37, 1020 Brussel (Laken).

Ondergrondse parking, fietsenstalling, metrohalte Pannenhuis, buslijnen 57, 88 en 89, tramlijnen 62 en 93, Villo!-punt nr. 308.

Om organisatorische redenen vragen wij u uw aanwezigheid te bevestigen communication@citydev.brussels. Wij kijken alvast uit naar uw komst.

Als u de twee andere fablabs van citydev.brussels wilt bezoeken, neem dan contact op met mevrouw Barbara Decamps.