Persbericht - citydev.brussels op MIPIM 2018

Maken in de stad om de stad te maken

Op de komende editie van MIPIM, de internationale vastgoedbeurs voor professionals die plaatsvindt in Cannes van 13 tot 16 maart, zullen Benjamin Cadranel, administrateur-generaal van citydev.brussels, en Philippe Antoine, directeur-generaal in citydev.brussels, het debat aangaan over de plaats van productieactiviteiten in de stad.

A good city has industry! De voorbije jaren raakten steeds meer academici en openbare instanties en planologen voor die stelling gewonnen. Het idee om productieactiviteiten opnieuw naar onze steden te halen is geënt op een nieuw economisch elan, maar ook op een frisse kijk op stedenbouw.

Al meer dan veertig jaar biedt citydev.brussels innovatieve vastgoedoplossingen om economische activiteiten in de stad te integreren. Monofunctionele gebieden, incubatoren, bedrijvencentra, kmo- en zko-parken, fablabs ... Het zijn allemaal hefbomen voor stadsontwikkeling, dé kernactiviteit van citydev.brussels.

Dat ook de Brusselse gewestelijke overheid productieactiviteiten in de stad wil behouden, komt tot uiting in tal van projecten en programmatische of reglementaire documenten. Denk maar aan het Kanaalplan, het nieuwe concept van het ondernemingsgebied in een stedelijke omgeving (OGSO) en het industrieplan, waar momenteel aan gewerkt wordt.

Op MIPIM zullen Benjamin Cadranel en Philippe Antoine de balans opmaken van de huidige en toekomstige strategieën van citydev.brussels om de vestiging van productieactiviteiten te bevorderen. Ze illustreren hun betoog met voorbeelden van recente of lopende projecten.

Praktisch

Woensdag 14 maart van 15.00 tot 15.45 uur

Palais des Festivals de Cannes

Auditorium K (4de verdieping)