Persuitnodiging - IRISPHERE

Persbijeenkomst dinsdag 5 september 2017: “IRISPHERE, kringloopeconomie in de praktijk: voorstelling en getuigenissen”

Ter gelegenheid van de lancering van de IRISPHERE-website wil citydev.brussels u het IRISPHERE-programma voorstellen, dat deel uitmaakt van het Gewestelijk Plan voor Circulaire Economie (GPCE).

Het IRISPHERE-programma heeft een tweeledig doel. Het wil de ontwikkeling van de kringloopeconomie in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest bevorderen door ondernemingen bij te staan die synergieën op het vlak van materialen en diensten opzetten. Daarnaast wil IRISPHERE investeren in een materialenpark voor ondernemingen uit de buurt.

citydev.brussels coördineert het programma.

Het programma wordt ondersteund door het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling (EFRO) en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Het wordt gedragen door een breed consortium van Brusselse actoren die voorlopers zijn op het vlak van kringloopeconomie. Dat consortium bestaat uit citydev.brussels, EcoRes, Greenloop, Lateral Thinking Factory, BECI, Net Brussel, atrium.brussels, Leefmilieu Brussel, de Brusselse Havengemeenschap, greentech.brussels by impulse.brussels, La Ferme Nos Pilifs en de Haven van Brussel.

Op dinsdag 5 september 2017 om 14.30 uur lichten we u graag de ambities van het project toe. We laten ook enkele ondernemingen die al aan het project deelnemen, aan het woord. We ontvangen u voor deze gelegenheid in greenbizz.brussels, centrum voor duurzame ondernemingen.

Adres:

greenbizz.brussels
Dieudonné Lefèvrestraat 17

Graag bevestiging van uw aanwezigheid via e-mail naar jszechtman@citydev.brussels

Szechtman Julie Coördinatrice van het IRISPHERE-programma, Citydev.brussels