Persuitnodiging - Verplaatsbare woonmodules voor daklozen op BridgeCity

Pilootproject tijdelijke verplaatsbare woonmodules voor daklozen op de site BridgeCity in Brussel

De Campagne 400Daken en citydev.brussels nodigen u graag uit om te komen kennismaken met een innoverend pilootproject waarbij kwalitatieve verplaatsbare woonmodules voor daklozen in Brussel tijdelijk worden geïnstalleerd op braakliggende percelen.

U kunt twee van deze woonmodules bezoeken, met name de Wald-Cube TM en de Moving Nest. Het zijn de eerste twee ‘toonmodules’, aangekocht door verschillende organisaties in naam van de Campagne 400Daken. Ze zijn tijdelijk geïnstalleerd op de site BridgeCity, een braakliggend perceel dat eigendom is van citydev.brussels en bestemd is voor een gemengd woningbouwproject.

De Campagne 400Daken maakt van de gelegenheid ook gebruik om de tweede editie te lanceren van de actie ‘Een ontmoeting voor een woning’, een kwalitatieve bevraging van daklozen in Brussel. Bij de eerste editie in 2017 voerden zo’n 300 vrijwilligers gedurende drie opeenvolgende avonden gesprekken met 300 daklozen.

Donderdag 23 augustus 2018

Timing
10.00 uur: persconferentie
10.45 uur: vraag en antwoord