citydev.brussels lanceert twee nieuwe projectoproepen voor de bouw van middelgrote woningen

Gezien het succes ervan in 2015 doet citydev.brussels nu twee nieuwe projectoproepen. De opdrachten zijn bedoeld voor projectontwikkelaars die in staat zijn een woonproject te ontwikkelen.

Deze derde reeks projectoproepen van citydev.brussels is er voor twee categorieën van woonprojecten. De eerste categorie is die van projecten met een bewoonbare oppervlakte van 3.000 tot 9.000 m², zo'n 25 à 75 geconventioneerde woningen. De tweede categorie is die van projecten van 9.001 tot 17.000 m², zo'n 75 à 150 geconventioneerde woningen. De projecten omvatten daarnaast andere bestemmingen en bevorderen de sociale gemengdheid. Ze liggen bij voorkeur in het Stadsvernieuwingsgebied of in de buurt ervan.

Denis Grimberghs, voorzitter van de raad van bestuur van citydev.brussels: “De recente geschiedenis leert ons dat de projectoproep een krachtig instrument is om vastgoedprojecten te ontwikkelen. We worden gesterkt in het gebruik van dit systeem door de bemoedigende resultaten van de vorige projectoproep. Die leidde namelijk tot de concretisering van de tweede fase van het vastgoedcomplex City Docks met 99 geconventioneerde woningen, 19 woningen tegen vrije prijs, een handelszaak (748 m²) en ruimte voor productieactiviteiten (1.246 m²). Met deze nieuwe projectoproepen wil citydev.brussels hier een mooi vervolg aan breien.”

In het kader van de beheersovereenkomst die citydev.brussels met de gewestregering sloot, verbond de instelling zich ertoe om de productiesnelheid van haar woningen met een derde op te voeren. Dat zijn niet minder dan 1.000 extra woningen in Brussel tegen 2018. De projectoproep is een van de instrumenten die de instelling aanwendt om die doelstelling te bereiken.

Barbara Decamps Citydev.brussels